Monday, February 25, 2013

kawan ?

assalammualaikum dan salam maghrib semua . hehe . saya datang lagi dengan hati yang tak berapa nak elok dan sakit ini . walaupun pahit untuk aku telan tapi aku tetap telan juga . aku tahu aku harus sabar . allah sayangkan aku sebab tuh dy bagi aku ujian dan dugaan yang sangat perit untuk aku telan . benda yang sama aku lalui dari aku sekolah sampailah sekarang . mungkin itu dugaan aku dalam hidup . aku tahu walau pahit dan sakit macam mane sekalipun aku tetap kene telan dan kene lalui hidup ini . aku tahu allah tetap ada disisi aku . insyaallah setiap dugaan pasti ada penghujungnya . aku perlu kuat ! aku masih ada keluarga dan kawan dan bf yang masih setia disisi aku . kawan masa senang memang senang untuk cari , kalau kawan masa susah memang susah nak dapat . biasala lumrah hidup mesti ada manis ada pahit . sekarang nie aku perlu kuat dan hadapi dengan tabah . aku perlu jadi yang disukai oleh allah . memang susah untuk kita nak senangkan hati semua orang . sebab manusia tak penah puas dan dengki dengan manusia lain . biasalah tuh adat dalam hidup . kawan nie masa senang memang kita senang nak carik , tapi kalau kawan masa susah memang satu dalam seribu . jangan sebab nila setitik rosak susu sebelanga . aku tahu korang kutuk aku banyak mana pun aku akan diam dan tersenyum sahaja . aku tetap sabar . kalau aku balas macam mane sekalipun aku tetap sama macam korang . so lebih baik aku diam dan senyum je . aku tak kesah korang nak cakap apa pun . aku tetap senyum weyh . aku sabar dan terus bersabar . aku tak kesah korang nak kutuk atau nak kata aku katalah . aku dapat pahala korang yang dapat dosa . terima kasih . aku terima dengan senyuman . aku ikhlas tolong orang dan aku ikhlas untuk tolong orang . tapi tape aku paham . kau buatlah apa sekalipun aku tetap suka . best sangat weyh . aku dah biasa kene macam nie dari sekolah lagi . kawan yang rapat dengan aku sendiri tikam aku dari belakang . aku nie memang kawan masa susah je . terima kasih banyak banyak kawan . aku dah taknak cakap pape . aku dah penat nak cerita semua ini . aku update nie tade kene mengene dengan yang hidup dan yang mati . aku masih suka dan tersenyum dengan perangai orang keliling aku . terima kasih yaallah kerana kau telah memberi aku pertunjuk yang betul dan cepat . aku akan hadapi semua ini .

1 comment:

  1. Allah ada awak,sabar ea. sahabat lebih berharga dari kawan :')

    ReplyDelete